Kortárs

 

Szakács Eszter

Théra VI.

Az ajtókon, postaládákon mitologikus nevek: Dionüszosz, Zeusz, Uránosz,
mintha az összes olümposzi erre a szigetre költözött volna.

Még sosem láttam ilyent:
a keskeny, fehérre meszelt utcácskák betonjába
nagy, tarka kavicsok
at ágyaztak.
Egy foltos kandúr jár-kel peckesen rajtuk,
kavicsok színeit viselve bundáján.

A szélmalom előtt elakadok a naplementét váró tömegben,
s cseppet se bánom, hogy gépemből kifogyott a film.

Könnyű a harangzúgás miatt félbeszakadt mondatot szere
tni,
a pár nap alatt megszokható arcokat.

Úgy állunk szorosan egymás mellett, szemközt a tengerrel,
mint akik hirtelen éles bizonyossággal tudják,
isteni kinyilatkoztatás ez, a hét óra ötvenhetes.

Mellettem egy férfi vállán csecsemő alszik
apró száját ha
lvány mosolyra húzva,
mintha álmában épp most jönne fel az itt eltűnő nap.

Théra VII.

Mindig megrészegít az éjszaka a parton,
ahogy a hullámverésre csak a szívem verése felel.

Ülök az erkélyen, kihunyó gyertyám és a papír felett,
melyre egyetlen sort írtak
:
“Szabad-e tájat ily szenvedéllyel szeretni?”

Lent a sétányon már alig járnak,
lassan kezdik kioltani a füzérbe kötött lampionok fényét,
s míg a testfestő lány boltját zárja, hennás kezével búcsút int nekem.

Ideje ez a lepedőhöz súrlódó bőrnek, az álom
dicsérő szavaknak.
Ideje úgy aludnom végre el,
hogy öntudatlan szívem felvegye a hullámverés megunhatatlan és meg nem szűnő ritmusát.

Théra VIII.

Üzenem még neked, aki holnap helyemre érkezel:
e táj részleteit mintha az emlékeidből válogattam
volna össze.