HÍREK < FesztiKult > |
03/03 15:00 Kultúra és gazdaság közös ünnepe a Budapesti Tavaszi Fesztivál >>>
-------------
03/03 15:00 Gyermekklub a fesztiválon >>>
-------------
03/03 15:00 Mattis Teutsch és a Blaue Reiter >>>
-------------
03/03 15:00 Petrovics-opera méltatása Németországban >>>
-------------
03/03 15:00 Alig van jegy a tavaszi fesztiválra (Népszabadság) >>>
-------------
03/03 15:00 Telt házak és újdonságok (Népszava) >>>
-------------
03/03 15:00 "A Fesztiválzenekar harmadik korszaka kezdődik" (Mancs) >>>
-------------
02/26 18:00 Marton Éva és Rost Andrea egy színpadon >>>
-------------
02/26 18:00 Jegyvásárlás az első hangig Last Minute akció idén először >>>
-------------
02/26 18:00 Jancsó Miklóst köszönti Wajda és Mihalkov >>>
-------------
02/24 15:00 Fesztiválkörkép - első kézből >>>
-------------
02/24 15:00 Egyre több külföldi látogatja a Budapesti Tavaszi Fesztivált >>>
-------------
02/24 15:00 Minden jegy elkelt - Telt házas előadások a BTF-en >>>
-------------
Friss híreink
|
|
|
|
MTI < Távirati stílus >
|
|
Budapesti Tavaszi Fesztivál
2002. március 16 - április 1.
|
|
|
|
Marton Éva és Rost Andrea egy színpadon
A Budapesti Tavaszi Fesztivál egyik legkülönlegesebb hangversenye a Bánk bán koncertszerű előadása lesz. A két női főszerepet Marton Éva és Rost Andrea énekli. Ráadásul Rost most először mutatkozik be Melindaként. A férfi előadói gárda is tekintélyes: Gulyás Dénes, Kiss B. Attila, Kováts Kolos, Miller Lajos és Sólyom Nagy Sándor hallható majd a produkcióban. A Nemzeti Énekkart és a Magyar Millennium Zenekart Pál Tamás vezényli. Két magyar világsztár-operaénekesnőnk hosszú ideje készül a március 27-i, Erkel Színházbeli fellépésre. Szerencsére mindketten el tudták vállalni a fellépést, Marton Éva egy lisszabonni, Rost Andrea pedig egy milánói előadássorozat után érkezik Budapestre. Az alábbiakban karrierjükről és természetesen az exkluzív Bánk bán előadásról is olvashatnak.
Gertrudis: Marton Éva
A drámai szoprán 1968-ban diplomázott a budapesti Zeneakadémián, előbb a Magyar Állami Operaház tagja lett, de hamarosan nemzetközi karrierje is kibontakozott. Érdekes, hogy az Aranykakas című Rimszkij-Korszakov opera 1968-as budapesti bemutatójából ketten is nagyívű pályát futottak be: Marton Évát és Markó Ivánt ekkor fedezte föl a közönség. Hamarosan kitüntette figyelmével Marton Évát Lamberto Gardelli is, aki a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon Verdi operáját, az Attilát vezényelte, ebben tűnt ki a szakmai külföldi képviselői számára az énekesnő. Hogy felkéréseit teljesíteni tudja, Marton családjával együtt Németországba költözött. Sorra elénekelte azokat a jelentős Verdi és Puccini alakokat, amelyekben személyisége, temperamentuma is megmutatkozhatott. Volt Tosca, Turandot és a Trubadur és A végzet hatalma Leonóráját is, emlékezetes alakítást nyújtott Giordanio Andrea Chénier-jében és a Fedorában, Ponchielli Giocondájaként. Azután fokozatosan fölvette az olasz szerepek mellé a Wagner heroinákat is, Brünhildét, Évát, Elsát, Ortrudot. Kitűnő alakítást nyújt a Richard Strauss operákban, a Saloméban, az Elektrában, és gyakran szólaltat meg Strauss kortársainak, az új bécsi iskola komponistáinak műveiből is, Schönberg, Mahler és Zemlinsky alkotásokból. Gyakran énekli színpadon és hangversenydobogón is Juditot, Bartók operájának, A kékszakállú herceg várának hősnőjét. Erkel Bánk bán című operájában rendszerint mezzoszopránokra bízzák Gertrudis szerepét. Marton néhány évvel ezelőtt a Kerényi Imre rendezésben már énekelte a királynét. Most a Budapesti Tavaszi Fesztivál pódium előadásán ismét fellép Erkel operájában.
Melinda: Rost Andrea
Először énekli a világjáró fiatal énekesnő Melinda szerepét a Budapesti Tavaszi Fesztiválon. Március 27-én koncertelőadásban hangzik el Erkel Ferenc operája. Már hónapok óta tanulja a szerepet, mondta Rost Andrea (a Gramofon című folyóiratnak adott interjújában). Igyekezett új szemmel és füllel megközelíteni a darabot, elvonatkoztatni azoktól a zenei fordulatoktól, amelyek akarva-akaratlan a fülünkben vannak. Melinda bonyolult szerep, de izgalmas feladat - véli. Érzékeny nő, akinek tartása van, és akit a pozitív tulajdonságai sem óvnak meg attól, hogy élete drámai módon érjen véget. Rost egyébként a Verdi centenárium évében igen sok helyen vendég "jól beénekelt" Verdi szerepeivel, a Rigolettó Gildáját ismét Riccardo Muti vezényletével énekli a Milánói Scalában, ahol később A szerelmi bájital Adinájaként is föllép. Nincs tehát könnyű dolga, mert egy Verdi és egy Donizetti szerep közé kell beillesztenie az új feladatot, Melindát, amely jelentős erőpróba, hiszen ötvözi Desdemona naivitását, Lucia elszántságát. Mestere, Bende Zsolt korábban azt tanácsolta neki, hogy várjon még Melindával. Rost úgy érzi, hogy Bende, aki már nincs közöttünk, most nem ellenezné a feladatot. Amely technikailag sem kevés problémát jelent, mert a levegős magas hangok mellett, erős középhangokat is igényel. Melinda lelkének bonyolultságát a pódiumon jelmez, maszk, és mozgás segítsége nélkül, pusztán zenei eszközökkel kell kifejezni. A nehézségek ellenére szép és jövőbe mutató feladatként készül Rost Andrea Bánk feleségének megszemélyesítésére.
Fesztiválprogram - Opera - Erkel: Bánk bán |
Marton Éva honlapja |
Rost Andrea biográfia és diszkográfia
|
|
|
|
|
Könyvajánló < Fókuszban >
|
|
|
TV, mozi, színház < Portás >
|
|
|
|