HÍREK < FesztiKult > |
03/03 15:00 Kultúra és gazdaság közös ünnepe a Budapesti Tavaszi Fesztivál >>>
-------------
03/03 15:00 Gyermekklub a fesztiválon >>>
-------------
03/03 15:00 Mattis Teutsch és a Blaue Reiter >>>
-------------
03/03 15:00 Petrovics-opera méltatása Németországban >>>
-------------
03/03 15:00 Alig van jegy a tavaszi fesztiválra (Népszabadság) >>>
-------------
03/03 15:00 Telt házak és újdonságok (Népszava) >>>
-------------
03/03 15:00 "A Fesztiválzenekar harmadik korszaka kezdődik" (Mancs) >>>
-------------
02/26 18:00 Marton Éva és Rost Andrea egy színpadon >>>
-------------
02/26 18:00 Jegyvásárlás az első hangig Last Minute akció idén először >>>
-------------
02/26 18:00 Jancsó Miklóst köszönti Wajda és Mihalkov >>>
-------------
02/24 15:00 Fesztiválkörkép - első kézből >>>
-------------
02/24 15:00 Egyre több külföldi látogatja a Budapesti Tavaszi Fesztivált >>>
-------------
02/24 15:00 Minden jegy elkelt - Telt házas előadások a BTF-en >>>
-------------
Friss híreink
|
|
|
|
MTI < Távirati stílus >
|
|
Budapesti Tavaszi Fesztivál
2002. március 16 - április 1.
|
|
|
|
Petrovics-opera méltatása Németországban
Berlin, 2001. március 1. (MTI) - "Tosca dodekafon köntösben" címmel közölt beszámolót tárcarovatában a Frankfurter Allgemeine Zeitung Petrovics Emil C´est la guerre című operájának budapesti felújításáról.
A tekintélyes német újság kritikusa, Reinhard Kager némileg érthetőnek nevezi, hogy az opera a 60-as évek első felében tartott budapesti és három külföldi bemutató után hosszú időre "eltűnt a hallómezőből". A szerző ugyan "dodekafon anyagból komponál, és néhány futammal jól kivehetően kapcsolódik Alban Berg Wozzeckjének expresszionizmusához, mégsem mond le a melodikus futamokról, amelyek erőteljesen emlékeztetnek az olasz verismóra.
- Ez figyelemreméltó keveréket eredményez, amelynek alapján Petrovicsot bízvást lehetne dodekafon Puccininak nevezni. Virtuóz fúvóshangok - gyakran poliritmikusan keverve katonai indulók hangjaival - bel canto futamokkal keverednek, amelyekben az énekszólamokat - Puccinihoz hasonlóan - a vonósok unisonója kettőzi meg. Emiatt az opera - anyaga ellenére - meglehetősen hagyományos hangzást kelt - írja.
A német kritikus a műbírálatában egyúttal röviden elmélkedik a piacgazdaság viszonyai között megkapaszkodni igyekvő Állami Operaház gondjairól (fizetőképes közönség hiánya, az ismert énekesek külföldre távozása), az előnyök közé sorolva a repertoár érezhető nyitását, amelynek terén Budapest az idei évadban Prágával versenyez. Kager elégedett a rendezéssel, a szereplőkkel és a díszletekkel, csupán azt tartja "dramaturgiai rejtélynek", miként kerülhetett a Petrovics-opusszal egy műsorba Farkas Ferenc "Furfangos diákok" című mérhetetlenül folklorisztikus balettja...
Petrovics Emilről még...
|
|
|
|
|
Könyvajánló < Fókuszban >
|
|
Válasszon olvasnivalót a Fókusz Online Könyváruházból!
|
|
TV, mozi, színház < Portás >
|
|
|
|